یشرفت علمی، پژوهشی و فرهنگی با به‌کارگیری آموزش مجازی در دانشگاه

یشرفت علمی، پژوهشی و فرهنگی با به‌کارگیری آموزش مجازی در دانشگاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر گفت: «آموزش مجازی در دانشگاه موجب ارتقای سطح آموزش و پیشرفت علمی، پژوهشی و فرهنگی شده است.»

در تاریخ ۱۳۹۹/۱/۲۹ ساعت ۱۶:۵۷:۵۸ اخبار



مسعود نصری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در شاهین‌شهر، توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال‌های گذشته را فرصتی برای بهبود روش‌های سنتی قبلی دانست و اظهار کرد: «فناوری اطلاعات و ارتباطات با محور دانش و خردگرایی در سطح جامعه در حال توسعه است و این مهم فرصت مناسبی برای از بین بردن محدودیت‌های ارتباطی به شمار می‌رود.»

وی افزود: «بروز حوادث و وقایع پیش‌بینی‌نشده مانند شیوع ویروس کرونا نشان می‌دهد توجه و توسعه زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‎افزاری برای برقراری ارتباطات مجازی دارای اهمیت بسیار زیادی است.»

این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه آموزش را از مهم‌ترین مؤلفه‌های پیشرفت علوم دانست و تأکید کرد: «آموزش مجازی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات است و در پیشرفت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی نیز نقش مؤثری ایفا می‌کند.»

فرهنگ‌سازی و شناخت دقیق ابزارهای آموزش مجازی ضروری است

نصری اضافه کرد: «شناخت دقیق استادان از ابزارهای ارائه آموزشی به روش مجازی، فرهنگ‌سازی و تأمین زیرساخت‌های سخت‌افزاری برای پیاده‌سازی و به‌کارگیری روش‌های آموزش مجازی در فرآیند تدریس ضروری است.»

وی با اشاره به حذف محدودیت‌های زمانی و مکانی در برگزاری کلاس و ارائه مطلوب محتوای درسی در آموزش مجازی عنوان کرد: «با استفاده از سامانه‌های آموزش مجازی، بهترین شیوه‌های آموزش، ارزیابی و تحلیل فرآیند آموزش و سنجش میزان پیشرفت دانشجویان مهیا شده است.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر ادامه داد: «اجرای پروژه آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی مانع قطع ارتباط دانشجویان با دانشگاه و عدم تعطیلی کلاس‌های دروس نظری شده است.»

نصری تصریح کرد: «تجربه برگزاری کلاس‌های مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی نشان می‌دهد که در آینده نیز برگزاری ترکیبی کلاس‌های درسی به‌صورت حضوری و مجازی می‌تواند در ارتقای کیفیت آموزشی مؤثر باشد.»

وی بیان کرد: «در کنار برگزاری حضوری کلاس‌های درسی، استفاده از ظرفیت آموزش الکترونیک می‌تواند در تحقق یادگیری فعال و هوشمند تأثیر مطلوبی داشته باشد.»